Fejlesztésre pályázik Kecskemét
"Kecskemét város és EuroVelo 6 kerékpárútvonal hálózat turisztikai fejlesztése" címmel nyújtott be plyázatot az önkormányzat a Dél-alföldi Operatív Program keretében megjelent " Turisztikai attrakciók és szolgáltatások fejlesztése" című pályázati konstrukció keretében.
A tervezett beruházás költsége közel 300 millió forint lenne, amelyet teljes egészségben a pályázati forrás biztosítana. A projekt részeként 1.750 méteren épülne új kerékpárút a Nyugati körút (Csalánosi kkörút) mellett, megtörténne a Katonatelepre vezető kerékpárút felújítása és kerékpározásra jelölnék ki a Duna mentén futó EuroVelo 6 szakasz és Kecskemét közötti útszakaszon a Szalkszentmárton, Szabadszállás, Kerekegyháza, Méntelek, Kecskemét, Bács-Kiskun megye határa űtvonalon lévő közutakat. A kitáblázott kerékpárútvonal mellett több helyen kerékpáros pihenőhelyek létesülnek, és létrejönne egy- Magyarországon a megyei jogú városok között egyedülálló- automata kerékpárkölcsönző rendszer. Utóbbi keretében Kecskeméten tíz helyszínen telepítene az önkormányzat automata dokkoló állomást, 85 darab kölcsönözhető kerékpárral.
Sikeres pályázat esetén a kivitelezés és eszközbeszerzés jövő év júliusa és novembere között valósulna meg.
Az EuroVelo, teljes nevén Európapi Kerékpárút Hálózat, az Európai Kerékpáros Szövetség terve, 12 darab, hosszú távú kerékpárút kialakítására irányul.
Ezen utak összhossza mintegy 60.000 km, melyből több mint 20.000 km már elkészült. AZ EuroVelo utakat az egész kontinenst átszelő kerékpártúrákra tervezik, a már meglévő kerékpárutak összekötésével. Természetesen ezeket az EuroVelo útvonalakat a helyi kerékpáros forgalmoban is igénybe lehet venni. Az EuroVelo célja, hogy bátorítsa az embereket: utazásaik nagy részében a biciklizést részesítsék előnyben az autózással szemben. Bár néhány embernek csodálatos élménye lesz a kontinenst átszelő kerékpártúrák közben, de az EuroVelo útjainak nagy része lokális lesz- iskolába, boltba,munkába járásra és hobbi célból használják majd.
Magyarországon két EuroVelo útvonal halad át, az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig futó EV6, illetve az EV11.
Az EV6, az úgynevezett Folyók útvonala, melynek hossza 3.653 km, az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig halad, a franciaországi Nantes városát köti össze a romániai Konstncával. EuroVelo 6 szakaszát nem hiába hívják a Folyók útvonalának. Nantes-tól indul a Loire mentén, és kelet felé átszeli Franciaországot. Tovább fut a Bodeni-tóig Svájcban,majd elindul a Dunát követve, Németország, Ausztria, Szlovákia, Magyarosrszág, Szerbia, Bulgária érintésével, és megérkezik Romániába. A Duna torkolatnál Konstancában éri el a Fekete-tengert. Az EV6 legnépszerűbb része a Donaurad-weg (Duna menti kerékpárút), amely Passau (németország) ás az ausztriai Bécs közt húzódik.
Az EuroVelo 11 az úgynevezett Kelet-európai útvonal, az Északi-foktól (a norvégiai Mageroya szigetétől) Athénig halad és hossza 5.964 km. Míg hazánkban az EuroVelo 6 a Duna, addig az EuroVelo 11 a Tisza mentén halad. Ez utóbbi magyarországi szakasza több mint 300 kilóméternél is hosszabb, Sátoraljaújhely városát köti össze Szegeddel.
Forrás:
3Dimenzió
| 0 termék | 0 Ft |
| Lista törlése | Pénztár |